Życie wielu kobiet kręci się wokół różnych diet. Na zmianę chudną i tyją. Nie mogą utrzymać masy ciała, gdyż ciągle popełniają błędy. Co robić, czego unikać, aby na zawsze pożegnać się ze zbędnymi kilogramami?

Trzeba jeść

Początek odchudzania zwykle przebiega według rytmu: zaczynamy jeść mniej, bo chcemy schudnąć. Rezygnujemy ze słodyczy, nie jemy śniadania i kolacji, ale waga nie chce spadać. Wybieramy więc jakąś dietę i udaje nam się schudnąć. Ale szybki kilogramy powracają i do tego ważymy więcej niż przed dietą. Nie udaje nam się schudnąć, gdyż nigdy skutecznie nie pozbędziemy się nadmiernych kilogramów, jeśli będziemy się głodzić. Schudniemy skutecznie tylko wtedy, kiedy będziemy jeść. Organizm otrzyma sygnał, że nie musi robić zapasów.

Schudniemy, jeśli będziemy jeść potrawy o dużej wartości odżywczej, ale niskiej energetycznej.

Dieta

W schudnięciu pomoże nam chude mięso i jajka. Są źródłem białka, które przyspiesza przemianę materii. Dobrze wpływają na jelita, pomagają uregulować trawienie bakterie, które są w kiszonych ogórkach i kapuście (to nie ta sama, co kwaszona, która zawiera ocet. Tej staraj się unikać), maślance i jogurtach. Nie kupuj jogurtów, mleka i twarogu w wersji lihgt. Są one niemal pozbawione wapnia, a obecność tego pierwiastka w diecie sprzyja odchudzaniu. Jest zielone warzywa. Są sycące i mało kaloryczne. Mają też błonnik, który pomoże ci schudnąć. Są także źródłem kwasu foliowego, który poprawia samopoczucie i może odebrać ci ochotę na słodkie przekąski.

Sen

Zadbaj także o długi, dobry sen. Hormony, które odpowiadają za apetyt działają nocą. Także nocą wydzielany jest hormon wzrostu, który przyspiesza spalanie kalorii. Jeśli będziesz wypoczęta, będziesz jadła mniej, nie będą pociągać się słodycze. Gotuj także makarony, ryż i kasze na półtwardo. Obniżysz ich indeks glikemiczny. Jedz obfite śniadania, nie stosują modnych monodiet i głodówek. Nie pomogą ci schudnąć, mogą za to spowodować niedobory składników odżywczych. Unikaj tłuszczów zwierzęcych, zastąp je olejem rzepakowym.